Börskraschen är här!



Ungefär så lyder rubrikerna i löpsedlarna nästan varje dag i media sen någon vecka tillbaka. Skall vi återgå till verkligheten så är jag tveksam till att detta är fallet och att det snarare är en helt vanlig korrektion. I denna oroliga tid har jag valt att öka mitt aktieinnehav från en del av mitt sparkapital som jag har för tider som denna, och har då främst köpt Investor varav detta nu är mitt största innehav.

Investor har rapport nu på onsdag den 17e och jag tror det kommer att vara en bra rapport vilket även kommer att få tillbaka på rätt kurs, en bra deal helt enkelt! Skulle jag ha fel och börsen kraschar med 20-50% så gråter jag inte över det utan kommer bara att investera så mycket jag kan på börsen och behålla mina aktier under en lång tid framöver, jag har en sparhorisont på ca 30-40 år beroende på hur väl min portfölj kommer att utvecklas.



Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk. En investering kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Allt som skrivs i denna blogg är mina egna åsikter och skall ej användas som en köprekommendation. 

Kommentarer