Castellums tillväxt 13% på förvaltningsresultatet Q3 2018



Castellum är ett av mina favoritinnehav och presterar fortsatt bra med en redovisad ackumulerad tillväxt för året i tredje kvartalet med +13%. Bolaget ligger långt framme inom fastighetsbranschen och är snabba på att ta till sig nya metoder för att effektivisera sin och sina kunders verksamhet. Något jag även gillar med Castellum är deras miljömedvetenhet och hur de ständigt arbetar för hållbara lösningar. Håller tillväxten i sig för helåret så förväntar jag mig en utdelning på runt 6kr / aktie nästa år då Castellum brukar höja utdelningen procentuellt lika mycket som tillväxten. Bolaget har rapporterat ett substansvärde om 168kr vilket i dagsläget skulle ge en avkastning på runt 3.5-4 procent beroende på hur utdelningshöjningen ser ut nästa år. Jag äger Castellum och köper regelbundet aktier i detta bolag när köptillfälle ges.   



Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk. En investering kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Allt som skrivs i denna blogg är mina egna åsikter och skall ej användas som en köprekommendation. 

Kommentarer