Börjat automatisera mer på bloggen


Tidigare så har jag varje månad knappat in alla uppgifter manuellt när det gäller portföljutveckling, utdelningar etc. T.ex. på fliken utdelningsportfölj har jag varje månad har uppdaterat värdet. Jag har alltså först uppdaterat i mitt excelark och sen i html på hemsidan vilket inneburit en del dubbelarbete.

För att spara tid har jag nu börjat gå över till att bädda in mina grafer direkt ifrån google sheet till html. För att veta att detta funkar ok skulle jag vilja att folk kollar hur det ser ut. Något jag inte har lyckats med ännu är att skala graferna efter vilken enhet man använder.

Genom att klicka på länkarna och ta upp graferna i helskärm så ser det i alla fall OK ut på min mobil. Tanken är att alla mina grafer så småningom skall vara inbäddade på det här sättet när jag tids nog får tummen ur. Jag är långt ifrån någon webbdesigner men gör så gott jag kan för att lära mig med den lilla tid jag lägger.

Har du några synpunkter på förbättringar och hur jag löser detta så hade det varit mycket uppskattat för att få en snyggare blogg.

Förövrigt kan jag meddela att söndagsinlägget blir riktigt spännande, åtminstone för min egen del. Månaden är ju snart slut och då är det dags att summera hur tillgångarna har utvecklats, det har verkligen rullat på snabbt det senaste.

Thoke

Kommentarer