Sålde hela mitt innehav i Kinnevik



Kinnevik som fram tills idag var ett av mina större innehav (ca 4,4 % av portföljen), annonserade idag att de avser att dela ut Zalando till ett värde av ca 200kr per aktie man äger i Kinnevik. När Kinnevik delade ut Millicom så blev det ett stort säljtryck efter att det bolaget delades ut vilket jag även tror det kan bli i Zalando. Åtminstone är inte jag intresserad av att äga Zalando och det finns en risk att man kommer få dumpa bolaget till en alldeles för billig prislapp om man vill bli av med det. 

Kinnevik stampar runt all time high idag även om det har gått ned någon procent eller så. Jag valde i alla fall att sälja mina 80 aktier på 430,30 kr per aktie som får ligga som kassa ett tag. Efter att Zalando har utskiftats till ägarna så kommer jag köpa tillbaka aktier i Kinnevik, därmed står jag utan risk att få sälja Zalando till en stor rabatt samtidigt som substansvärdet i Kinnevik har minskat, väl medveten om att jag även kan förlora på denna trade. 

Vi får väl se om det var rätt eller fel av mig om några månader. 

Tjänster jag använder -Annonslänkar-
Aktier hos Avanza (affiliatelänk)
Mobiloperatören Hallon (affiliatelänk)
Böcker hos Adlibris (affiliatelänk)


Thoke

Gör alltid din egen analys, inget på bloggen skall tas som köprekommendation. värdepapper kan både öka och minska i värde och handel med värdepapper innebär alltid en risk, det är inte säkert att du får tillbaka ditt insatta kapital. 

Kommentarer