Välkommen till Thokes Invest!



Hej och välkommen till Thokes Invest, en blogg om privatekonomi samt aktie- och fondsparande!

Jag är en relativt ung och ny aktie- och fondsparare med huvudfokus på långsiktiga och stabila investeringar med en sparhorisont på ca 40 år. Emellanåt kommer jag även att investera små summor i högriskbolag som jag tycker är intressanta, så kallade "lottoaktier."

Målet med bloggen är att visa att man med relativt små medel kan komma upp i avsevärda summor sparkapital genom kontinuerligt månadssparande. Detta gör jag oavsett om börsen går upp eller ned genom att främst investera i investmentbolag och stabila fonder, allt för att sprida riskerna!

Anledningen till att jag även har lottoaktier emellanåt är dels för att visa hur svårt det är att pricka rätt, och dels för att det är riktigt spännande!

Bloggen är helt nystartad och är under uppbyggnad, under tiden kan du gärna kolla in min portfölj!

Thoke

Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk. En investering kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Allt som skrivs i denna blogg är mina egna åsikter och skall ej användas som en köprekommendation. 

Kommentarer