Thoke växlar upp

Thokes Invest har gjort det! Äntligen har jag kommit upp i den mängd likvid som jag ville ha för att få växla upp mitt månadssparande och därmed investeringarna i utdelningsportföljen.  Jag kan nu investera nästan hela månadssparandet i utdelningsmaskinen, bortsett från mitt sparande i Lysa och några av de övriga portföljerna. Fördelningen kommer fortsatt att vara 60% utdelande värdepapper, 25% guld och 15% räntor tills en större dipp kommer då jag kommer investera räntorna i aktiefonder. Guldet kommer jag fortsätta spara i som hedge mot ett större börsfall. Detta känns som en strategi som passar just mig då jag vill få god avkastning men samtidigt minimera eventuella förluster. Vid ett större börsfall så kommer guldet antagligen till en början falla hårt, för att sen återhämta sig snabbare vilket innebär att jag kan växla över till mer aktier efter ett tag. Jag har nu fört över knappt 19 000 kr till utdelningsmaskinen som skall skalas in på börsen, 11 000 kr för att köpa aktier under mars-april och ca 8000 kr till guld och räntor. Nästa lön kommer snart igen och då sätts ytterligare ca 10 000 kr in i utdelningsportföljen som skall skalas in. Ta detta i relation till mitt tidigare månadssparande i utdelningsmaskinen på 5000 kr. Jag har blivit en aning mer trygg i vad jag skall investera och börjar helt enkelt få för mycket likvider som jag vill sätta i arbete. Oavsett om det kommer stora nedgångar eller ej så kommer jag ha mitt på det torra, min utdelningsportfölj kommer hädanefter att växa lavinartat, och utdelningarna likaså. I februari var utdelningsportföljen uppe i 123 189 kr och totala tillgångar i 704 306. Det lär inte dröja länge innan jag kommer att nå delmålet 750 000 kr i totala tillgångar, vilket betyder att det därefter endast återstår 250 000 kr till miljonen! Miljonär innan 30, here I come! :-)

Kommentarer