Veckans köp - V21


Det har skett en del transaktioner under veckan och jag gjorde mitt sista köp i torsdags, dagen innan löning. Jag sålde av några aktier för att kunna köpa några andra. Nu är lönen inne på kontot igen och köpen kan fortsätta i vanlig ordning fram tills nästa lön. Jag är på resande fot denna helgen så det blir ett lite enklare inlägg denna gången då jag inte har tillgång till en vettig dator :-).

I inlägget som jag länkar till ovan så sålde jag följande aktier:
- Creades
- Hufvudstaden
- Wallenstam
- Ratos 
- Traction

Istället köpte jag:
- 2st Evolution Gaming för 919,40 kr, dessa blev splittade 1:5 vilket gav mig 10 aktier. 
- 25st Stora Enso för 108,7 kr/st
- 15st Xact Högutdelande för 117,40 kr/st (köp om 5 per gång för 1 kr courtage). 
- 2st Lundin Petroleum för 274 kr/st

Har även köpt lite fonder som jag tycker är ganska intressanta att ha i portföljen på sikt. 
DNB Teknologi
DNB Healthcare
Pacific Precious
Fidelity Sust. Water&Waste

Med lönen som kom in här igår avser jag att köpa mer av mina fonder, Xact Högutdelande och kanske... investmentbolag? Jag ser gärna att Bure kommer ned till tvåsiffrig substans innan jag slår till där. Vissa bolag som Latour och Öresund verkar ständigt handlas till premie vilket grämer mig lite, speciellt Latour som är långt över substansvärdet. Resurs och Intrum lockar, skog har jag redan köpt en hel del av men kan tänka mig lite till i Stora, SCA och Holmen. Vi får helt enkelt se hur börsen går under följande månad och vilka köp som därmed blir av.

Har ni gjort några fina köp under veckan och vad kommer ni köpa för lönen denna månad?

Mvh Thoke

Kommentarer