Nordic Capital har sålt resterande andelar i Resurs

Äntligen! Nordic Capital är ett riskkapitalbolag som har varit storägare i Resurs Holding, fram tills nu! De har länge minskat sitt innehav och sålt 1-2ggr per år vilket har hållit nere kursen runt dagens nivåer. Posten de sålde motsvar 20 miljoner aktier (9,9 % av rösterna i Resurs), dessa såldes för 54 kr / aktie och Nordic Capital äger alltså inte längre några aktier i Resurs Holding. 

Försäljningarna som har ägt rum i några år till gårdagens datum har legat som en våt filt över aktien och den har mer eller mindre stått och stampat runt dessa nivåer. Frågan är om kursen nu tillåts att vandra norrut så länge bolaget fortsätter presterar, jag tror detta kommer att hända nu när Nordic Capital inte längre säljer av sitt innehav och sänker kursen varje gång den kommer upp till 60 kr / aktie. 

Resurs delar ut två gånger per år och en utdelning väntar i oktober, förra året låg höstens utdelning på 1,65 kr och vid nästa rapport den 23e juli får vi reda på hur denna utdelning ser ut, jag är positiv. 

Jag äger Resurs Holding och avser att fortsätta göra det så länge de presterar. 

Mvh Thoke

Kommentarer

  1. Hej!

    Bra inlägg! Ja, det känns bra att den våta filten nu är borta. Det ska bli spännande att följa utvecklingen framöver :) Ska du på stämman?

    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!

      Jo det blir nog fint, tyvärr kommer man i så fall inte kunna tanka på sig lika billigt längre :-). Nja jag har aldrig gått på en stämma faktiskt, de flesta är ju i Stockholm så det är en bit att åka. Resurs har väl sin stämma i typ Helsingborg om jag minns rätt och det är ju ifall man tar det som en semestertripp :-). Brukar du gå på stämmor och ska du dit i så fall?

      Detsamma utdelningshistorien :-)

      Radera
  2. Ja, att köpen blir dyrare är på det negativa kontot. Jag har dock köpt på mig en del under våren så ska nog helst inte öka mer så då vore det bra om aktien gick upp lite :) Jag brukar försöka gå på 2-3 stycken stämmor per år ungefär. Det skulle vara kul att gå på Resurs stämma men det är lite långt bort tyvärr :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar