Veckans transaktioner


Det har varit en stark vecka på börsen även om det ser rött ut just nu denna fredag. Under tiden jag skriver är SIXPRX på -1,5% medan mina aktier är på -0,11 %, fonderna +0,31 % och xact högutdelande på +0,07 % så ser det ut som att jag kanske slår index denna veckan.

Under veckan har det gjorts en del transaktioner och jag valde att sälja Fenix Outdoor, Ica och Corem Pref. Fenix såldes då jag inte är alls intresserad av bolaget eller branschen, Ica sålde jag dels för att jag hade en väldigt liten position och dels för att de har gått omotiverat starkt den senaste tiden. Corem såldes då jag tyckte den var överflödig. Istället kommer jag framöver ta in några mer intressanta innehav som jag har på bevakning tillsvidare.

Som vanligt så ökar jag i mina fonder som jag tycker att jag har fått till riktigt bra, det är en blandning av riktigt bra och billiga indexfonder och några branschfonder som jag tror starkt på. Teknologi, hälsovård och miljöhantering är något som jag tror har stor potential till att  överavkasta i framtiden och jag låter därför proffsen sköta mina investeringar i dessa.

När det gäller aktier så har jag valt att öka litegrann i mina preffar som jag har valt att behålla, jag har öven ökat i intrum och ferronordic och tyckte att jag fick dessa till en fin prislapp denna veckan. Intrum tror jag har riktigt stor potential att stiga inom en snar framtid och bolaget har under veckan klättrat upp till 5e plats storleksmässigt i portföljen. 



Har ni gjort några transaktioner och vad har ni köpt/sålt i så fall?

Mvh Thoke

Kommentarer