Lön- och sparkvot September


Lönen var lite lägre denna månaden jämfört med förra månaden, jag har slösat lite som att köpa gymkort för ca 4000 kr denna månaden, 2000 kr av dessa får jag tillbaka nästa månad i friskvård från min arbetsgivare, dessutom kommer jag få 3000 kr mer i löneförhöjning brutto från och med nu i oktober, det blir ca 2000 kr rent extra varje månad, 24 000 kr per år extra som jag kan unna mig / spara.

Intäkter
Lön: 25 698 kr

Sparande
Avanzamaskinen: 200 kr
Lysa: 800 kr
Utdelningsmaskinen: 15 000 kr 
Utlandsutdelaren: 0 kr
Buffert: 0 kr 
---------------------------------------
Summa sparande: 16 000 kr

Sparkvot: 62,3 % 

Sparkvoten på 62,3 % denna månaden är mindre än förra då jag hade en utomordentligt hög intäkt pga bostadsförsäljning, men jag klarar mig fortfarande över mitt mål på minst 50 % av lönen i sparande i snitt. Just nu ligger min sparkvot på 49,3 % i snitt, det nalkas bröllop och jul men jag kommer tror jag kommer att klara av över 50 % i sparkvot i år utan problem nu när jag slipper ligga med dubbla hyror. 

Mitt sparande i kronor ser ut som följande. Hittills i år har jag sparat 190 174 kr, det blir ca 21 130 kr i snitt per månad, helt ok tycker jag, på avanza är det mindre än 2 % av spararna som sparar över 10 000 kr per månad!  



Vad hade ni för sparkvot denna månaden och hur mycket sparade ni i era portföljer?

Mvh Thoke

Kommentarer