Lön- och sparkvot November


Igår var det lön och det är återigen dags att redovisa mitt sparande. Denna månaden klarar jag utan vidare att som en ganska vanlig månad spara mer än halva lönen. Nästa månad kommer bli riktigt tuff pga man skall laga bilen, köpa julmat, julklappar, fira nyår etc. Vi får väl se om jag klarar över 50 % i sparkvot i år helt enkelt ;). 

Intäkter
Lön: 27 648 kr

Sparande
Avanzamaskinen: 200 kr
Lysa: 800 kr
Utdelningsmaskinen: 15 000 kr 
Buffert: 0 kr 
---------------------------------------
Summa sparande: 16 000 kr

Sparkvot: 57,9 % 

Sparkvoten på knappt 58 % denna månaden är bättre än förra (54 %) och då tycker jag ändå inte att jag har snålat alls. Vi har varit på spa, köpt ganska mycket utemat etc. Trots det så sticker inte mina utgifter ut något exceptionellt alls faktiskt.



Mitt sparande i kronor ser ut som följande. Hittills i år har jag sparat 222 174 kr, det blir ca 20197 kr i snitt per månad. Mitt mål är att ligga över 50 % i sparkvot vilket i kronor räknat borde innebära knappt 14 000 kr i månaden i snitt.



Vad hade ni för sparkvot denna månaden och hur mycket sparade ni i era portföljer?

Mvh Thoke

Kommentarer

  1. Exakt 50% blev det i november, helt ok :)

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat! Det är häftigt när man zoomar ut och kollar hur mycket man sparar på längre sikt. Över 200 000 kr på ett år är grymt imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Yes det är fantastiskt! Börjar närma mig miljonen med stormsteg, känns ganska coolt ändå 😎👍

      Radera

Skicka en kommentar