Mina utdelningar 2019


Ett fantastiskt år både på börsen och i verkliga livet börjar närma sig sitt slut. Det är inte särskilt många börsdagar kvar innan det är dags att sammanställa hur året har gått. När det gäller utdelningar så har jag med Skistars utdelning som kom i fredags nu fått in alla mina utdelningar för året, nu måste jag vänta tills 3e januari innan nästa utdelning trillar in från Klövern och Klövern Pref.

Jag har nedan sammanställt alla utdelningar jag har erhållit från mina bolag under året, några bolag har jag sålt varav de är understrukna. Samtliga månader är bättre än förra året och vissa är exceptionellt mycket bättre, dock från låga nivåer såklart. Hur som haver, jag har i år erhållit knappt 7529 kr i utdelning, det räcker till drygt 3 hyror som min bostad kostar mig varje månad, inte fy skam!


Jämfört med föregående år så har jag erhållit ca 730 % mer i utdelningar än 2018. I denna takten så borde jag kunna hamna runt 15k i utdelningar för 2020, åtminstone har jag det som mål även om det kan bli svårt att nå, vi får se helt enkelt!

 När det gäller mina ackumulerade utdelningar så ser jag nu att det börjar hända lite grejer, vi närmar oss nu 10 000 kr i ackumulerade utdelningar, det jag gillar mest men denna graf är att man verkligen ser ränta på ränta effekten på sina utdelningar.

Thoke

Kommentarer