Veckans aktieköp!


Ännu en positiv vecka, börsen tuffar på och även om värderingarna är aningen stretchade i t.ex. USA som är ledande så fortsätter optimismen att frodas. Frågan är om värderingarna håller för rapportsäsongen? Förväntningarna är ganska låga trots allt så börsen kan lika gärna ligga och konsolidera runt dessa nivåer ett tag innan något händer, jag skulle dock inte bli förvånad om en dipp på runt 5 % i närtid.

Hursomhelst, jag hade tänkt att spara lite kassa men det började klia i fingrarna så det blev en del transaktioner i veckan, kanske är det bättre att bara köpa hela tiden så att man får ut sina behov på aktiemarknaden. :)

Skog har börjat gå en aning svagare så jag ökade i både Holmen och SCA. Siktar även på att öka i Stora Enso och Pfizer i min KF vid lön för att vikta upp en aning. I övrigt så har jag köpt Cloetta som jag tror kommer med en fin rapport för Q4 och 2019 som helhet.

Bank kom ner lite igen och jag valde att öka på, gammelbank utgör en liten del av portföljen så på dessa nivåer känner jag mig relativt trygg att öka, skulle det backa mer så kommer det inte slå särskilt hårt mot portföljen. Minusräntan är över vilket innebär att bankerna har höjt boräntorna en aning och dessutom slipper att betala för att privatkunder har pengar på deras konton, jag tror detta kommer bidra lite positivt på sikt, marginalerna borde öka lite.

Jag ökade i Kinnevik, Skistar, Telia och Nyfosa samt i Kindred som kom med en nyhet om lägre marginaler än marknaden hade förutsett, passade alltså på att köpa dippen och Kindred avslutade fredagen på ca 48,03, vi får se om det håller.



Vad har ni köpt eller sålt i veckan?

Thoke

Kommentarer

  1. Har köpt in Pricer samt ökat i Volvo. Har minskat i Swedencare och sålde av G5 helt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, pricer har jag väldigt dålig koll på caset. Volvo däremot är intressant och även Swedencare. Andra bolag jag har kikat på är t.ex. Volati och Collector som är väldigt billigt i förhållande till tillväxten just nu. Tack för din kommentar!

      Mvh Thoke

      Radera

Skicka en kommentar