Ökat i Evo och Embracer

 

Det har verkligen svängt om på börsen den senaste tiden, tech är ute och industri, bank etc. är inne i värmen, en rotation som heter duga med andra ord då allt inom tech faller handlöst. Detta beror dels på att 10-årsräntan har krupit upp, men får jag lov att gissa så beror det även på att banker och förvaltare allokerar om kapital, dvs de roterar ur från det som gått bra och går in i det som har lägre värderingar, samtidigt är egentligen inget avsevärt som har hänt med bolagen, det tuffar nog på ungefär som vanligt. 

Jag tycker Evo och Embracer är fina bolag och eftersom jag tror att dessa fundamentalt kan växa länge till så väljer jag att ta tillfället i akt och öka ytterligare. I förmiddags köpte jag alltså ett gäng till och avser att öka än mer om det blir mer rea. Att träffa botten är oerhört svårt och jag brukar därför ha likvider redo att skala in i såna här tillfällen, man behöver inte träffa botten exakt rätt och det gör inget att mina köp blir minus ett kort period så länge bolagen fortsätter växa.  Evo och Embracer är bland mina största innehav i portföljen för tillfället och jag är inte särskilt orolig för att låta dessa få ytterligare några procent i vikt. 

Köpen gjordes i Evo till ett gav om 994kr och i Embracer om 208,60kr exklusive courtage. 

Evolution (affiliatelänk hos Avanza)

Embracer (affiliatelänk hos Avanza)


Tjänster jag använder -Annonslänkar-
Börsmäklaren Avanza (affiliatelänk)
Mobiloperatören Hallon (affiliatelänk)
Böcker hos Adlibris (affiliatelänk)


Thoke

Gör alltid din egen analys, inget på bloggen skall tas som köprekommendation. värdepapper kan både öka och minska i värde och handel med värdepapper innebär alltid en risk, det är inte säkert att du får tillbaka ditt insatta kapital. 


Kommentarer