Så gick portföljerna 2022

  

Frihetsportföljen är min största portfölj som jag investerar i till min pension, tidshorisonten är alltså lång. "Tyvärr" fick jag kalla fötter 2021 och gick ur marknaden då den hade gått TOK-bra under en längre period. Dock lönade sig detta ganska hyfsat 2022 även om jag gick in och ur med ganska taskig tajming. 

-> Lärdom, gå inte ur och in i marknaden. Även om det lönade sig den här gången så kunde jag lika gärna tabbat mig rejält. Numera köttar jag bara in nya cash i portföljen och kör en 90/10 portfölj med allokeringen 70% Svenska aktier 20% aktiefonder 10% guld/silver

Utveckling av 2022


Sedan bloggens start 1 januari 2019 

Allvädersportföljen 2020-2022




Ni kan alltid hitta nuvarande värde och innehav i portföljen på sidan frihetsportföljen samt allvädersportföljen

Tjänster jag använder -Annonslänkar-
Börsmäklaren Avanza (affiliatelänk)


Thoke

Gör alltid din egen analys, inget på bloggen skall tas som köprekommendation. värdepapper kan både öka och minska i värde och handel med värdepapper innebär alltid en risk, det är inte säkert att du får tillbaka ditt insatta kapital. 

Kommentarer