Sålt av 3 innehav, ökat i 2



Jag har länge tyckt att jag har haft för många bolag men nu har jag verkligen gjort något åt saken. Förra veckan sålde jag bevakningsposterna i AAK, Beijer Ref, Lifco och Indutrade. Inte pga de är dåliga bolag, de är riktigt fina bolag. Men jag tycker det har blivit lite överdrivit att ha runt 40-50 bolag i portföljen, runt 35st är min maxgräns. Igår sålde jag av ytterligare tre bolag och ökade istället i två befintliga, samt så sparade jag några tusenlappar som lite kassa.

I min kf så sålde jag Stora Enso med en liten vinst och ökade istället Millicom och Sampo som jag tycker är attraktivare på dessa nivåer, dessutom har jag redan SCA och Holmen i portföljen och behöver faktiskt inte ha ett tredje skogsbolag.

I min isk sålde jag fastighetsbolagen Diös och Klövern B, pengarna från dessa får ligga som lite kassa ett tag. Jag avser att endast ha Castellum och Nyfosa som fastighetsbolag i portföljen framöver, ett defensivt och ett offensivt case.

Börsen har ångat på rejält sedan botten i mars, jag körde lite lätt med belåning runt botten och avser alltså nu att hålla lite kassa. Detta för att ha torrt krut och minska risken en aning. Vi får se om det kommer några köplägen i sommar så att man kan trycka på stora köpknappen igen...

- Annonslänkar - 
Köp aktier hos börsmäklaren Avanza (affiliatelänk)
Köp samma fonder fast billigare hos SAVR (affiliatelänk)



Thoke

Gör alltid din egen analys, inget på bloggen skall tas som köprekommendation. värdepapper kan både öka och minska i värde och handel med värdepapper innebär alltid en risk, det är inte säkert att du får tillbaka ditt insatta kapital. 

Kommentarer